Förhoppningsvis finner du svaret här där vi har samlat svaren på de mest vanligt förekommande frågorna.
Oavsett om du letar efter information om hytter, underhållning & bokningsvillkor eller något annat, så är chansen stor att du hittar svaren här. Scrolla igenom frågorna nedan noggrant och tveka inte att kontakta oss om du inte hittar det du söker.
För att boka behöver du en personlig bokningskod som du får ifrån din Elevkår på din skola. Samarbetar inte er Elevkår med Amidor? Skriv till oss här.
Ja, för att åka på kryssning med oss behöver du vara minst 18 år gammal på avresedagen, inga undantag. Det går bra att boka innan du fyllt 18 år.
Nej det går inte. Alla som åker måste ha en egen sängplats.
Nej tyvärr kan vi inte påverka vilken placering man får på sina hytter.
Du har möjlighet att hämta ut dina biljetter i förtid på din skola på utsatt dag, för exakt datum fråga din Elevkår. Detta för att undvika köer på Terminalen. Har du inte har möjlighet att hämta ut dina biljetter på skolan går det att hämta på Terminalen på avgångsdagen.
Nej, Båten klassas som restaurang/nattklubb och det är därför inte tillåtet att ta med varken mat eller dryck ombord på båten.
Ja, alla ska självklart kunna äta!
Ja.
Ja, det finns både mobiltäckning och wifi på båten men då vi är ute på havet fungerar det periodvis mindre bra.
För borttappade föremål kontakta: kundservice@tallinksilja.com
Var så detaljerad som möjligt för snabbare hjälp, ex datum, tidpunkt, var du tappat den o.s.v.
Det går super! För att göra en sådan ändring behöver du maila in till kundtjanst@amidor.se och meddela oss ditt bokningsnummer, namn på dig samt fullständiga uppgifter på personen som ska ta din plats.
(Namnbyte är gratis fram till 30 dagar innan avresa och kostar därefter 250 kronor)
*Är du hyttansvarig gäller de villkor som anges under “bokningsvillkor”, som du hittar här.
Maila in till oss på kundtjanst@amidor.se och meddela oss ditt bokningsnummer samt din korrekta mailadress.
Alla avbokningar måste ske skriftligt via mail till kundtjanst@amidor.se.
Villkor för avbokning hittar du här. Gör din avbokning i tid för minska avbokningskostnaden. Observera att din resa inte är avbokad förrän du mottagit ett bekräftelsemejl. Din resa avbokas inte automatiskt om du låter bli att betala den.
Efter bokning skickas en faktura till Hyttansvariges mailadress. Fakturan ska vara betald inom 14 dagar.
Det fulla beloppet måste vara betald innan du kan hämta ut dina biljetter på avresedagen.
Vid utebliven betalning skickas först en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 60 kr innan ärendet går vidare.
Se alla betalningsvillkor här.
Om du inte mottagit någon faktura efter bokning kan det möjligtvis vara så att din mailadress inte stämmer – maila in till kundtjanst@amidor.se för att få din faktura.
Under ett dygn kommer det bjudas på fest, underhållning och oförglömliga överraskningar ombord fartyget M/S Baltic Queen.
Se till att säkra din plats till årets händelse.
Artemisgatan 21
115 42 Stockholm
Sverige
08-602 09 26
kundtjanst@amidor.se
Öppettider mån-fre: kl. 09:00 – 12:00