59°31’95.6”N
18°07’85.5”W

Avgång, incheckning & ankomst

Avgångsinformation

Vi arrangerar vår första kryssning tillsammans med Tallink & Silja, ombord på deras fartyg M/S Galaxy.  Båten avgår från Värtaterminalen i Värtahamnem kl 19:30, lördagen den 21 maj. Vi öppnar incheckningen kl 17:30 och incheckningen stänger 19:00. Avgångens destination är Åbo, Finland men det är ej möjlighet att gå av båten när vi når vår destination. Kryssningen är totalt cirka 23 timmar lång och all tid på resan spenderas på båten. 

Maten ombord

Fill 9
  • Dinner to Club
    385 kr
    Dinner to Club är ett middagskoncept att följa under kvällen och enda in till småtimmarna. Vi börjar med att äta buffé, där läsk, öl och vin ingår i priset, på en av båtens restauranger. Successivt och nästan omärkbart trappar vi upp tempot, musiken och stämningen till middagen övergått till fest. Då styr vi kursen mot en av båtens nattklubbar och fortsätter natten där.
  • Sea Brunch
    295 kr
    Det är här festen börjar när kompisgänget samlas till bords och planerar inför allt roligt som kommer att hända under det kommande dygnet!
  • Los Tacos Hermanos
    295 kr
    Brukar du känna dig som ett bottenlöst hål när du vaknar dagen efter? Då hoppas vi att vår mexikanska tacobuffé ska kunna trösta. Läsk, öl och vin ingår i priset.
  • Bufféfrukost
    160 kr
    Generös frukostbuffé med en mängd olika valmöjligheter, serveras mellan 05:00 och 09:00 i Grande Buffet på däck 7. Köps ombord, säljs inte som förköp.
  • Fast Lane
    Meny ombord
    Besök Fast Lane, fräsh och modern snabbmatsrestaurang ombord! I Fast Lane kan du köpa lättare rätter som serveras snabbt och enkelt. Är du fikasugen serveras även kaffe, bakelser och smoothies.
  • Happy Lobster
    Meny ombord
    Frossa i havets läckerheter och njut av havsutsikten. Köksmästaren planerar menyn efter säsong och fångst. Favoriten är Happy Lobsters läckra skaldjursplatå. Nu går det dessutom att få vissa maträtter veganska.
  • Tavolata
    Meny ombord
    En Italiensk À la carte restaurang som bl.a. serverar pasta och pizza.
Centrala rättigheter enligt direktiv (EU) 2015/2302
  • Resenärer kommer att få all väsentlig information om paketresan innan de ingår paketreseavtalet.
  • Det finns alltid minst en näringsidkare som har ansvar för att alla resetjänster som ingår i avtalet fullgörs korrekt.
  • Resenärerna får ett nödtelefonnummer eller uppgifter om en kontaktpunkt där de kan komma i kontakt med arrangören eller resebyrån.
  • Resenärer får överlåta paketresan till en annan person, med skäligt varsel och eventuellt mot en extra kostnad.
  • Paketresans pris får endast höjas om särskilda kostnader ökar (till exempel bränslepriser), och om detta uttryckligen anges i avtalet, samt i alla händelser senast 20 dagar före paketresans början. Om priset höjs med mer än 8 % av priset på paketresan får resenären säga upp avtalet. Om arrangören förbehåller sig rätten att höja priset har resenären rätt till en prissänkning om de relevanta kostnaderna sjunker.
  • Resenärer kan säga upp avtalet utan att betala en avbokningsavgift och få full återbetalning av alla betalningar om någon annan av paketresans väsentliga delar än priset ändras avsevärt. Om den näringsidkare som ansvarar för paketresan ställer in paketresan före paketresans början har resenärerna rätt till återbetalning och ersättning, i förekommande fall.
  • Resenärer kan under exceptionella omständigheter säga upp avtalet före paketresans början utan att betala en avbokningsavgift, till exempel vid allvarliga säkerhetsproblem på resmålet som sannolikt skulle påverka paketresan.
  • Dessutom kan resenärer när som helst före paketresans början säga upp avtalet mot en skälig och motiverad avbokningsavgift.
  • Om betydande delar av paketresan inte kan tillhandahållas enligt avtalet efter paketresans början måste lämpliga alternativa arrangemang erbjudas utan extra kostnad. Resenärer får säga upp avtalet utan att betala en avbokningsavgift om tjänsterna inte fullgörs i enlighet med avtalet och detta väsentligen inverkar på paketresans fullgörande och arrangören inte avhjälper problemet.
  • Resenärer har också rätt till en prissänkning och/eller en ersättning för skada om resetjänsterna inte fullgörs eller fullgörs bristfälligt.
  • Arrangören måste tillhandahålla stöd om resenären befinner sig i svårigheter.
  • Om arrangören eller, i vissa medlemsstater, återförsäljaren hamnar på obestånd kommer betalningarna att återbetalas. Om arrangören eller, i tillämpliga fall, återförsäljaren hamnar på obestånd efter paketresans början och om transport ingår i paketresan, säkras resenärernas hemtransport.
  • Amidor AB har tecknat skydd vid obestånd hos “YZ (den enhet som ansvarar för skyddet vid obestånd, t.ex. en garantifond eller ett försäkringsbolag)”. Resenärer får kontakta denna enhet eller, i tillämpliga fall, den behöriga myndigheten Kammarkollegiet, Birger Jarlsgatan 16, 114 34 Stockholm, 08-700 08 00, registratur@kammarkollegiet.se om tjänster inte tillhandahålls till följd av “XY” obestånd.
Direktiv (EU) 2015/2302 i den form som det har införlivats i nationell rätt LÄS MER HÄR »