59°31’95.6”N
18°07’85.5”W

Avgång, incheckning & ankomst

Avgångsinformation

Vi arrangerar vår andra kryssning tillsammans med Tallink & Silja, ombord på deras fartyg M/S Baltic Queen.  Båten avgår från Värtaterminalen i Värtahamnem kl 17:30, måndagen den 30 oktober. 

Incheckningen öppnar kl 15:00 och incheckningen stänger 16:00. Avgångens destination är Tallinn, Estland som vi anländer till ca. kl. 10:45. Båten avgår igen från Tallinn kl 18:00,   alla måste vara  ombord på båten senast 17:15. 

Alltså har ni ungefär 6 timmar fri lek i Tallinn,   kul va? 


Maten ombord

Fill 9
  • Dine & Shine
    445 kr
    Amidors middagskoncept Dine and Shine är platsen där du sätter grunden inför resan. Kryssningen inleds med att äta gott och obegränsat från buffén som går i amerikanskt tema, i priset ingår fri kran på öl, vin och läsk. Efter middagen styr vi kursen mot en av båtens nattklubbar och fortsätter kvällen där!
  • Sea Brunch
    295 kr
    Räddningen dagen efter stavas ät så mycket du vill. På vår Sea Brunch kan du fylla magen med bl.a. pizza, amerikanska pannkakor, ägg & bacon, hamburgare, smoothies och sallad. Ät dig i form och gör dig redo för dagens upplevelser!
  • Cacio e Party
    445 kr
    Brukar du känna dig som ett bottenlöst hål dagen efter? Då hoppas vi att den italienska buffén ska kunna trösta. Framdukat finns massvis med olika alternativ av italienska delikatesser att frossa i. Fri kran på läsk, öl och vin ingår i priset.
  • Bufféfrukost
    160 kr - Köp ombord
    Generös frukostbuffé med en mängd olika valmöjligheter, serveras mellan 05:00 och 09:00 i Grande Buffet på däck 7. Köps ombord, säljs inte som förköp.
  • Fast Lane
    Meny ombord
    Besök Fast Lane, fräsh och modern snabbmatsrestaurang ombord! I Fast Lane kan du köpa lättare rätter som serveras snabbt och enkelt. Är du fikasugen serveras även kaffe, bakelser och smoothies.
  • Happy Lobster
    Meny ombord
    Frossa i havets läckerheter och njut av havsutsikten. Köksmästaren planerar menyn efter säsong och fångst. Favoriten är Happy Lobsters läckra skaldjursplatå. Nu går det dessutom att få vissa maträtter veganska.
Centrala rättigheter enligt direktiv (EU) 2015/2302
  • Resenärer kommer att få all väsentlig information om paketresan innan de ingår paketreseavtalet.
  • Det finns alltid minst en näringsidkare som har ansvar för att alla resetjänster som ingår i avtalet fullgörs korrekt.
  • Resenärerna får ett nödtelefonnummer eller uppgifter om en kontaktpunkt där de kan komma i kontakt med arrangören eller resebyrån.
  • Resenärer får överlåta paketresan till en annan person, med skäligt varsel och eventuellt mot en extra kostnad.
  • Paketresans pris får endast höjas om särskilda kostnader ökar (till exempel bränslepriser), och om detta uttryckligen anges i avtalet, samt i alla händelser senast 20 dagar före paketresans början. Om priset höjs med mer än 8 % av priset på paketresan får resenären säga upp avtalet. Om arrangören förbehåller sig rätten att höja priset har resenären rätt till en prissänkning om de relevanta kostnaderna sjunker.
  • Resenärer kan säga upp avtalet utan att betala en avbokningsavgift och få full återbetalning av alla betalningar om någon annan av paketresans väsentliga delar än priset ändras avsevärt. Om den näringsidkare som ansvarar för paketresan ställer in paketresan före paketresans början har resenärerna rätt till återbetalning och ersättning, i förekommande fall.
  • Resenärer kan under exceptionella omständigheter säga upp avtalet före paketresans början utan att betala en avbokningsavgift, till exempel vid allvarliga säkerhetsproblem på resmålet som sannolikt skulle påverka paketresan.
  • Dessutom kan resenärer när som helst före paketresans början säga upp avtalet mot en skälig och motiverad avbokningsavgift.
  • Om betydande delar av paketresan inte kan tillhandahållas enligt avtalet efter paketresans början måste lämpliga alternativa arrangemang erbjudas utan extra kostnad. Resenärer får säga upp avtalet utan att betala en avbokningsavgift om tjänsterna inte fullgörs i enlighet med avtalet och detta väsentligen inverkar på paketresans fullgörande och arrangören inte avhjälper problemet.
  • Resenärer har också rätt till en prissänkning och/eller en ersättning för skada om resetjänsterna inte fullgörs eller fullgörs bristfälligt.
  • Arrangören måste tillhandahålla stöd om resenären befinner sig i svårigheter.
  • Om arrangören eller, i vissa medlemsstater, återförsäljaren hamnar på obestånd kommer betalningarna att återbetalas. Om arrangören eller, i tillämpliga fall, återförsäljaren hamnar på obestånd efter paketresans början och om transport ingår i paketresan, säkras resenärernas hemtransport.
  • Amidor AB har tecknat skydd vid obestånd hos “YZ (den enhet som ansvarar för skyddet vid obestånd, t.ex. en garantifond eller ett försäkringsbolag)”. Resenärer får kontakta denna enhet eller, i tillämpliga fall, den behöriga myndigheten Kammarkollegiet, Birger Jarlsgatan 16, 114 34 Stockholm, 08-700 08 00, registratur@kammarkollegiet.se om tjänster inte tillhandahålls till följd av “XY” obestånd.
Direktiv (EU) 2015/2302 i den form som det har införlivats i nationell rätt LÄS MER HÄR »